top of page
  • Obrázek autoraBaruš

Jarní ranní rituály

Krásné ráno, s příchodem jara se mi vlila do žil úplně nová síla a energie. Cítím se konečně po dlouhé době mnohem lépe. Už mi chybělo to hřejivé Slunce, ranní zpěv ptáčků a hlavně ta vůně kvetoucích stromů a květin, která je pokaždé cítit ve vzduchu při lehkém vánku. Konečně je déle vidět a dříve svítá. A právě jaro mi dalo tu sílu na plnění takových mých malých ranních rituálů, které jsem se letos rozhodla plnit. V tomto článku Vám shrnu opravdu jen 3, které momentálně plním, protože více o rituálech, bych se ráda rozepsala, až v jiném příspěvku.



První takový pro někoho malý cíl pro mě, jako věčnou zmrzlinu celkem větší cíl bylo otužování. O to už jsem se snažila v zimě, poprvé v lednu, kdy jsme to šli s přítelem zkusit rovnou do ledového potoka, jak můžete vidět na fotce. Ano bez přípravy rovnou do mrznoucí vody. To jsem bohužel já, do všeho po hlavě a hned do extrému. Žádná sláva to nebyla, ale na chvíli jsem to zvládla. No a od té doby jsem začala každé ráno ledovými sprchami. Nejprve se tedy osprchuji teplou a poté ledovou a snažím se vydržet co nejdéle a je to čím dál tím lepší. A hlavně je to pro mne mnohem větší ranní nakopávač, než šálek kávy či zeleného čaje.



Druhý cíl či rituál bylo pití zelené šťávy z čerstvých mladých kopřiv, listů a květů ze smetánky lékařské a špenátu. S tím jsem začala někdy minulý týden, protože cítím, že potřebuji po té zimě doplnit více vitamínů a minerálů a hlavně chlorofyl, který má mnoho zdravotních účinků. Nemluvě o tom, jak jsou mladé zelené rostlinky ultra nabité čerstvou energií. Sbírám je na louce, o které vím, že je "čistá" a není ničím hnojená. No a asi tak dva šálky zelené směsy smíchám dohromady se šálkem vody a jedním vymačkaným citronem a jednoduše to umixuji a popíjím ráno na lačný žaludek. Super osvěžení!

A druhý můj oblíbený "elixír", který teď popíjím každé ráno je curcuma ginger shot. Spíše než shot je to taky větší šálek. Opět si vymačkám jeden citron a přidám 2 lžičky mleté kurkumy, 2 lžičky mletého zázvoru (obojí je lepší čerstvé, pokud tedy mám, tak si oba kořeny oloupu, nakrájím požadované množství a poté mixuji), většinou nemám, takže používám mletou variantu. Přidám špetku pepře, soli a občas ještě lžičku skořice no a doliji požadované množství vlažné vody. Tradááá imunitní booster na světě! Mňam




Třetí ranní rituál je zapisování vděčností, alespoň 5. Tento rituál dělám poměrně chvíli a mám problém s dodržováním, ale je to můj cíl, takže se do toho musím trochu donutit, abych to dělala opravdu podstivě a automaticky po ránu. Používám aplikaci Presently: A gratitude journal. Je to pro mě jednodušší, protože stejně sahám po ránu hned na telefon, takže to mám hezky po ruce.





No vidíte a toto je hned pro mne další dost velký cíl, nesahat hned po ránu po telefonu a dodržovat alespoň hodinu před spánkem bez telefonu. To jsem na sebe zvědavá.

Samozřejmě těch cílů a rituálů, které bych chtěla do svého rána zařadit je mnoho, ale tady jsem Vám chtěla napsat pouze ty, které se snažím již nějakou dobu dodržovat a postupně se budu snažit přidávat i další. Příště to snad bude pití celerového šťávy po ránu, k tomu se také odhodlávám už nějaký ten pátek. No jo ta lenost :D


A jaké jsou vaše ranní rituály? Máte nějaké obíbené?


Mějte se krásně

Baruš :*




4 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Insomnia

Aswagandha

bottom of page