top of page
  • Obrázek autoraBaruš

Aktuální péče o pleť

Krásný den, dnešní článek bude po dlouhé době update mojí péče o pleť. Jak jistě víte, už nějaký ten pátek trochu zápasím s akné. Za tu dobu jsem vyzkoušela a vystřídala mnoho produktů. Některé stály za nic a mé pleti spíše přitížily a některé mi naopak pomohly. Většina produktů byla zaměřená na problematickou a mastnou pleť, takže dost vysušovaly a to vedlo k tomu, že jsem svou pleť kompletně dehydratovala. Nejen že se mi tvořily pupínky více a pleť se mastila více, ale také se mi pupínky velmi zle hojily a to na mé pleti zanechalo dost nepěkné jizvy a začervenání. Některé jizvy mizí samy, jiné bude nejspíše potřeba odstranit laserem, chemickým peelingem či dermapenem (mikrojehličkováním), o kterém dost vážně uvažuji, ale to je na jindy.



Takže velmi dlouhou cestou jsem došla až sem, kdy jsem zredukovala počet produktů opravdu na minimum. Začala jsem používat, až na jeden občasný nepřírodní produkt spíše přírodní pečující kosmetiku. Nejsem žádný odborník a řídím se tím, co mé pleti vyhovuje nejvíce. Co mohu s jistotou říci, tak největší zlom u mé pleti nastal, když jsem jí začala pořádně hydratovat používáním olejů. Samozřejmě mi dost pomohla i vnitřní práce, jako je strava, doplňky stravy, ale i vnější péče je velmi důležitá a určitě má také na mém zlepšení velký podíl.



1. Krok

Prvním krokem v mé pleti je čištění. Nejprve si pleť ráno omyji obyčejnou vlažnou vodou a poté přidám glycerinové mýdlo s Aloe Vera od značky Lanzaloe. To je teď momentálně mé nejoblíbenější. Dříve jsem používala různé gely, ale toto přírodní mýdlo mi vyhovuje asi nejvíce. Mýdlo důkladně smyji a nějakou dobu ještě pleť ochlazuji studenou vodou, abych se tak zbavila opuchlé tváře a hlavně očí, po spánku. Pleť usuším malým ručníčkem vyhrazeným pouze na pleť, který každý den střídám, abych tak zamezila roznášení bakterií.

Večer provádím stejný postup. Pokud jsem ale nalíčená, tak pleť nejprve odlíčím. Na odlíčení používám vlhčené odličovací ubrousky. Mými momentálními favority jsou Nivea jemné čistící pleťové ubrousky 3 v 1 určené pro suchou a citlivou pokožku. Jsou krásně jemné, akorát vlhké a pleť vůbec nedřou ani nedráždí, naopak ji krásně zjemní a hydratují. Na pleť mi bohatě stačí jeden. Občas používám i kokosový olej. Jednoduše si v dlaních rozpustím trochu oleje a masíruji ho do pleti, dokud nevypadám, jako rozteklá vosková figurína. No a poté olej z pleti smyji nejprve vlažnou vodou bez mýdla a poté opět Aloe Vera mýdlem.



2. Krok

Po odlíčení a omytí pleti mýdlem následuje dočištění a tonizace pleti. Momentálně střídám dva produkty. BIO heřmánkový hydrolát od Purity Vision a tea tree tonikum od Alkmene. Obojí skladuji v lednici, abych pleť ještě krásně ochladila a uzavřela póry, před dalším krokem. Tento hydrolát je skvělý pro citlivou a problematickou pleť, kdy ji krásně zklidňuje a osvěžuje. Mám pocit, že mi i zmírňuje začervenání. Heřmánek jako takový, je velmi vhodný nejen pro citlivou a problematickou pleť, ale také na pleť pro miminka, intimní hygienu a také pro ekzematickou pokožku. Vlastnosti tea tree oleje asi všichni známe, jeho antibakteriální a protizánětlivé účinky jsou v boji proti nedokonalé pleti velmi účinné. Toto tonikum od Alkmene je navíc bez parabenů, silikonů a minerálních olejů. Opět krásně pleť dočistí, hydratuje a ochladí. Tonikum či hydrolát nanáším klasicky na vatový tamponek a pleť s ním párkrát jemně přejedu. Heřmánkovou vodou si i občas během dne pleť osvěžím.




3. Krok

Třetím krokem je hydratace. Hydratuji poměrně hodně, protože jsem svou pleť roky přesušovala. V minulosti, kdy jsem moc nevěděla, jak s problematickou pletí zacházet, tak to bylo samozřejmě rychle se zbavit pupínků, takže vysušit pořádně všemi možnými vysušovacími přípravky určenými na problematickou mastnou pleť a hotovo. Samozřejmě úplně špatně. Akné se dělalo více. Chvíli mi tedy trvalo, než jsem si našla to své kombo. Se vším mi dost pomohla mamka. Která hledala a snažila se mi s pletí pomoci a tak našla značku Lanzaloe , když sháněla i pro sebe kvalitní Aloe Vera gel, jako podklad pro oleje, které díky gelu lépe projdou pletí a dostanou se i do hlubších vrstev. Tento gel stejně tak, jako mýdlo, je z Aloe Vera z kanárských ostrovů z Lanzarote. Tato Aloe Vera je vůbec jedna z nejkvalitnějších a nejčistších. Obsahuje pouze konzervační látku kys. citronovou. Neobsahuje žádný alkohol, barviva ani parfemaci. Kromě toho, že tedy pomáhá při absorpci oleje, tak má také antimikrobiální, protizánětlivé, hydratační, uklidňující a anti-aging vlastnosti. Zamezuje také tvorbě kruhů pod očima a vráskám. Je vhodná, jak na aknózní pleť, tak na lupenku, ekzémy, psoriázu, popáleniny, jizvy, opary, strie, bodnutí hmyzem atd… Má tak široké spektrum použití, že by měla být v každé lednici, jako první pomoc. A to nemluvím o jejím vnitřním využití, při zdravotních problémech.

Nicméně přesuňme se zpět k péči, toto byla jen taková malá vsuvka. Po tonizaci nanesu na obličej, krk a dekolt nejprve samotný gel v malé vrstvě a nechám chvíli zaschnout a poté si dám do dlaně cca 5 kapek pleťového oleje s malým množstvím gelu, občas přidám i kapku nějakého eterického oleje (rozmarýn, levanduli, tea tree, jasmín) a udělám si kašičku, kterou nanesu opět na obličej, krk i dekolt. Mé momentální pleťové oleje jsou hroznový od Renovality a Arganový od Purity Vision či Govinda. Jak hroznový, tak arganový olej, je vhodný pro problematickou pleť se sklonem k maštění, akné a pro senzitivní pleť s jizvami, začervenáním, které pomáhají hojit. Navíc hroznový olej používám velmi ráda pod makeup, protože se rychle.

Po nanesení olejů chvíli počkám, aby se vše dobře vsáklo a spojilo a poté nanáším krém. Opět používám dva produkty, které střídám. Nejnovějším a nejoblíbenějším krémem, je denní hydratační krém s Aloe Vera znovu od značky Lanzaloe, který jsem dostala k Vánocům a ihned po pár použitích jsem si ho zamilovala. Krásně hydratuje, rychle se vstřebává a dělá pleť nádherně jemnou a vláčnou. Používám ho velmi ráda i pod makeup. Navíc je BIO 100% ekologický, bez parabenů, parfemace, barviv a minerálních olejů. Druhý produkt, který používám, je tea tree krém od Alkmene. Opět je vhodný pro citlivou a problematickou pleť a je bez parabenů, silikonů a minerálních olejů. Konzistencí je více mastný a nevsakuje se tak rychle, jako předchozí krém, tudíž ho používám na doma a pokud se nemaluji. Pod makeup dobrý není. Vzhledem k tomu, že obsahuje tea tree olej, tak i trochu chladí, pokožku velmi zjemňuje a hydratuje.



Speciální péče

Tento krok používám cca 2-3x do týdne po odlíčení a pro důkladné a hloubkové dočištění pleti. Masky používám různé momentálně, ale používám jílovou masku, kterou jsem si sama namíchala z červeného, růžového, žlutého a zeleného jílu. Do mističky si dám plastovou lžičkou cca 1 lžičku jílu, kterou smíchám s malým množstvím vody, aby mi vznikla kašička, kterou následně nanesu na pleť a nechám ji 25 minut působit. Během té doby jíl nenechám nikdy úplně zaschnout, takže v průběhu pleť stříkám vodou ze střičky, aby byl jíl stále vlhký a mohl se tak co nejlépe vstřebat a pleť hloubkově vyčistit. Po uplynuté době pleť smyji vlažnou vodou a hydratuji ji.

Na fotce vidíte, že mám jílové masky smíchané a přesypané v krabičce od ajurvédské masky Tarika, která mi byla velkým pomocníkem v dobách, kdy na tom má pleť nebyla úplně dobře. Tato maska obsahuje směs ajurvédských léčivých bylin (Achoras Calumas 6%, Embelic Myrobalans 5%,Taxus Bacata 3%, Myristica Officinalis 1.8%, Cyprus Rotundous 1.4%, Myrobalans 1.2%, Myrobalan Bellerica 1.2%, Santalum Album 1%, Curcuma Aromatica 0.5%, Embelia Ribes 0.3%,Berperis Aristata 1.1%.), které mají právě na svědomí tyto hojivé účinky.

U této masky mohu potvrdit, že hodnocení a recenze spokojených zákazníků a zázračných uzdravení pleti nejsou opravdu přehnané. Ihned po prvním použití jsem měla mnohem menší póry, aktivní pupínky se zmenšily, některé se dokonce i vysušily a zmizely (zatáhly se), ale pleť celkově nebyla vysušená. Díky antibakteriálnímu a dezinfekčnímu účinku se mi i v průběhu používání masky omezila tvorba nových pupínků. Efekt na hlubší jizvy a červené jizvičky nemohu posoudit vzhledem k tomu, že jsem masku asi nepoužívala dostatečně dlouho. Používala jsem ji cca 4x týdně, ½ lžičky s vodou 20 minut a poté jsem ji omyla. Nikdy jsem zatím nezkoušela masku Indian healing clay mask od Aztec secret, na kterou narážím velmi často a čtu pouze kladné recenze, ale myslím, že tato maska se jí určitě vyrovná a možná ji i převálcuje na plné čáře.




No a to je vše z mé péče o pleť. Určitě mi dejte vědět, jaké produkty používáte vy. A jestli jste někdy zkoušeli Indian healing clay mask. Velmi mě zajímá, jestli opravdu stojí za to.


Mějte se krásně

Baruš :*

35 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page