top of page
  • Obrázek autoraBaruš

Akné

Krásné pondělí, dnes ráno jsem se rozhodla konečně napsat zase nějaký kratší článek na téma akné.



Pokud nejste na tomto blogu poprvé, tak jistě víte, že mě trápilo a ještě stále trápí akné, ale za ta léta už jsem se s tím naučila žít a hlavně pracovat. Důvodem mého akné je stres, následkem čehož, je pro tělo samozřejmě těžší vyrovnávat hormony, které potom dělají neplechu. Při stresu se tělo přepne do boje či útěku a imunita, trávení regenerace a detoxikace potlačena, (velmi jednoduše řečeno). Klíčem je tedy dostat se opět do klidu, což je v dnešní uspěchané době trochu těžší. Téma stres a psychické problémy, jsou na dlouhé povídání a na delší článek, kde se rozepíšu více. Každopádně zpět k tomuto článku



Dětskými krůčky pří mé cestě byla vnější péče. Drhnutí pleti peelingem, vysušování pleti různými maskami, střídání krémů na pleť hlavně, aby byly na akné, tudíž jsem pleť ještě více vysušovala a ta se více mastila a akné se veselo tvořilo a tvořilo. No byl to začarovaný kruh.

Poté jsem začala řešit stravu. Přišlo mi, že veganství bude super nápad, jak se pročistím a pleti to pomůže a ono pomohlo, na chvíli. Za půl roku stravy založené na sacharidech, ovoci, ořechách jsem si vytvořila parádní dysbiózu ve střevech a přemnožila, tak akorát kvasinky. Nikomu již nedoporučuji žádný směr ani typ stravy, každého tělo má jinou bakteriální skladu a jiný metabolismus, někomu tato strava může nádherně roky vyhovovat a někomu může uškodit, každý si musí najít to své.



V tom nejhorším, kdy jsem měla bolavé cystické akné na tvářích na krku a krupici na hrudníku, ramenech a zádech, bylo mamce doporučeno, abych začala s ostropestřcem mariánským na podporu funkce jater. Začala jsem tedy podle doporučené intenzivní kůry žvýkat měsíc 8 lžiček denně. Poté mlela, protože žvýkat tolik lžiček, nebylo po pár dnech už možné (namožená čelist) :D

Po měsíci akorát zhoršení, říkám mamce, že to nedávám, je to horší. Čistila jsem se. Poté se vše začalo hojit a ztrácet nejprve záda, ramena krk a dekolt, nakonec se začaly čistit i tváře. S ostropestřcem stále pokračuji 4 lžičky denně. Dvě ráno dvě večer s 3 týdenními pauzami. Občas přidávám čajovou kůru z pampeliškového kořene a kopřivy na pročištění jater, krve a ledvin.



Co se týká stravy, našla jsem si to svoje. Maso, které jsem dříve téměř nejedla ze strachu a jiných důvodů, jsem začala s vejci zařazovat do svého jídelníčku velmi často a dělá mi dobře. Z příloh si vybírám ty lépe stravitelné a celkově jsem je nahradila zeleninou. Omezila jsem ořechy, protože jsem zjistila, že mi nedělají nejlépe. No a ovoce v omezeném množství a hlavně s větší mezerou mezi jídly, hlavně masem.

Bohužel i mě nedělají nejlépe mléčné výrobky, lepek a cukr, takže jím občas a v omezeném množství.



Posledním bodem jsou doplňky stravy, které jsou mi velkým pomocníkem a nedám na ně dopustit.


Omega 3- protizánětlivé velmi důležitý je poměr Omega 6 a Omega 3 ve stravě. Běžně máme v naší stravě chudé na ryby velkou přemíru Omega 6, která je ke všemu zánětlivá a nízký obsah Omega 3, proto jsem začala s většími dávkami Omega 3, abych obnovila rovnováhu.

Hořčík, zinek a měď v chelátové formě- tělem vemi dobře stravitelná forma.

Cats claw- Perfektní na imunitu, protizánětlivá a protivirová. Pro mě zázrak na akné.

Inositol- Skvělé na PCOS, padání vlasů a úzkostné a obsedantní poruchy, mohu vřele doporučit.


Vše používám podle doporučeného denního dávkování na etiketě. Jsou to doplňky, které jsem na sobě vyzkoušela, a většina z nich určitě neublíží, ale naopak doplní důležité minerály, co tělo potřebuje pro svůj dobrý chod. Nicméně je určitě dobré vše nejprve vyzkoušet, jak na to bude vaše tělo reagovat.


Pro ukázku zde přidám pár fotek z průběhu let, je to pro mě velké vystoupení z komfortní zóny, protože je stále ve mě pocit studu a strachu z reakce druhých, ale dnes to udělám protož vím, že to může pomoci vám, kteří se cítíte podobně. Jsme v tom spolu.



12/2019



3/2020



7/2020




8/2021






No a jsme u konce, tohoto článku. Budu velmi ráda, pokud mi dáte vědět, co vy používáte, jaké doplňky stravy berete a pokud vyzkoušíte něco z mých postřehů a bude vám to vyhovovat, sdílejte to dál. Akné, ekzémy a další kožní problémy dokážou lidem snížit sebevědomí a znepříjemnit život, proto pokud vám něco pomáhá, sdílejte i vy vaše postřehy s ostatními, pokud projeví zájem, může jim to velmi pomoc.


Mějte se krásně

Baruš :*

14 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Insomnia

bottom of page