top of page
  • Baruš

Barvení vlasů hennou


Krásný den,

jak si užíváte poslední dny starého roku? Já trávím čas s rodinou a abych se jen tak nepoflakovala a nejedla tuny cukroví, rozhodla jsem se napsat nový článek.

Před pár dny jsem si již poněkolikáté barvila vlasy hennou a napadlo mě, že by to mohlo někoho zajímat, protože spoustu lidí ani neví, že se právě takto dají barvit vlasy. Ještě bych chtěla říci, že v barvení vlasů hennou nejsem žádný profesionál, ale spoustu informací jsem si sama načetla nebo vysledovala z barvení od mamky, která si sama takto vlasy barvila.

Co je to henna?

Spoustu lidí si při slově henna vybaví dočasné tetování, se kterým se často setkáte na dovolených, kde vám vytetují, co jen si budete přát.

Ale není to jen tetování, co jde s tímto práškem vytvořit. Henna se získává z rostliny jménem Henovník bílý. Listy z této rostliny se usuší a poté nadrtí na jemný zelený až červenohnědý prášek. Už od pradávna se tento prášek používá právě jako 100% přírodní barvivo.

Henna se využívá hlavně díky svým skvělým regeneračním, ochranným a zpevňujícím účinkům. Je skvělá i proti tvorbě lupů a samozřejmě na barvení vlasů.

Barvení vlasů funguje tak, že se pigmenty z henny navážou na proteiny ve vlasech a vlas tak obarví a obalí.

V dnešní době seženete hennu již v mnoha odstínech, v různých kvalitách a od různých značek, takže to chce opravdu hledat a číst recenze.

Já osobně jsem zatím zkoušela hennu z DM a Lamda. Mamka si barvila vlasy hennou od firmy Khadi.

Na internetu se můžete dočíst, že henna z DM není moc dobrá, ale za mě je super. Chytá do barvy, jak má a má i celkem dobrou výdrž. Zato henna Five Fives Lambda chytá v odstínu Light Brown celkem do zrzava.

Co se týká henny od značky Khadi, tak ta je super ve volbě odstínů. Mají jich opravdu hodně, dokonce i barevně neutrální hennu jen pro regeneraci vlasů nebo čisté indigo, které barví vlasy do černa s modrými odlesky.

Nedávno jsem na internetu při pátrání po henně od jiných značek narazila na hennu od české značky Voono a ta by měla podle recenzí nabízet i studené kombinace odstínů.

Jak jsem se k henně dostala? Proč si barvím vlasy hennou?

O henně jsem se poprvé dozvěděla od mamky, která si hennou vlasy barvila v době, kdy se ji začaly poprvé objevovat první šediny. Tou dobou se v obchodech objevovaly jen klasické načervenalé odstíny henny, takže chodila s vlasy obarvenými do hnědorezavé barvy. Jelikož henna však nedokáže tak dobře zakrýt šediny jako chemická barva, přešla po určité době na chemické barvení. Před 3-4 roky se zkoušela k henně vrátit, protože našla pro ni nové postupy barvení prezentované na stránkách firmy Khadi, ale i tentokrát to po necelém roce vzdala. Samotný proces barvení hennou je totiž poměrně zdlouhavý a obzvláště u prošedivělých vlasů. Šedivý vlas má již pozměněnou strukturu oproti vlasu normálnímu, a proto se na něj henna chytá mnohem obtížněji. Mamka proto prováděla barvení ve dvou krocích. Nejprve si vlas nabarvila hennou nechala ji působit několik hodin, aby byl vlas co nejvíce obalený. Poté vlasy umyla, trochu vysušila a nanesla další vrstvu tentokrát kombinaci henny a indiga podle žádaného barevného odstínu. Do té směsi si přidávala ještě další ingrdience jako třeba jogurt, kávu nebo černý čaj. Nechala působit dalších několik hodin. No uznejte, že na takové barvení a ještě k tomu dlouhých vlasů, aby si bral člověk dovolenou.

Nevýhodou barvení indigem je, že nepřestává špinit oblečení, polštáře a silně se vymývá. Pro někoho, komu záleží na zdravém životním stylu a nechce si tím pádem do těla přidávat chemické látky z barev na vlasy, to však není velkou překážkou.

Já si vlasy barvím hennou celkem krátce. Před 2 lety v létě jsem trochu experimentovala se Sunkissed jelly. Určitě jste na to postřehli reklamu, která běhala jednu dobu všude. Vlasy měly být přirozeně zesvětlené, jako od moře. Mě to bohužel vlasy dost zničilo a oslabilo, tak jsem si je poprvé obarvila trvalou barvou, která se mi rychle vymyla, protože na mých vlasech nechtějí barvy držet. Poté následovalo další barvení a přeliv. Za tu dobu jsem měla vlasy jemné a rozlítané, tak jsem si řekla dost, nechám barvu odrůst. A letos na podzim jsem poprvé zkusila hennu. Chtěla jsem zakrýt odrost a vyzkoušet její regenerační účinky. Z výsledku jsem byla mile překvapená. Vlasy jsem měla takové měděně hnědé na slunci házely krásně červené odlesky. Na henně se mi líbí různorodost, na každý vlas mi chytá henna jinak, takže mám některý pramen světlejší a jiný tmavší.

Samozřejmě barva není to jediné, proč u henny zůstávám. Vlasy mám celkem jemné a poslední dobou se mi i více mastí. Henna mi vlasy krásně obalí, takže je mám pevnější, méně se mi mastí a přijde mi, že mám i lehce zacelené konečky.

Co budeme potřebovat?

Samozřejmě barvu, misku, teploměr, rukavice a čepici (ta bývá uvnitř barvy), štětku na barvení a vodu/černý čaj.

Postup

Každý má svůj postup a jak jsem říkala, tak nejsem profesionál a vše provádím, jak mi to přijde dobré. Zatím jsem ve fázi zkoušení, takže při každém barvení zkouším trochu jiný způsob.

Napíši vám ten poslední, který si myslím, že mi zatím vyhovoval nejlépe.

Začínám tak, že si vše nejdříve připravím. Mám vyzkoušené, že je lepší mít trochu mastné vlasy, tak den dva po umytí. Henna na ně pak lépe chytá.

Před barvením si vlasy umyji vodou, aby byly vlhké. Poté si jdu připravit barvu. Vlasy mám v délce pod lopatky, takže si dávám 100g henny. Dám si uvařit černý čaj. Dělám to z toho důvodu, že jsem se dočetla, že černý čaj zintenzivní barvu. Čaj nechám vychladnout na 70°C. Množství čaje je u mě různé, dávám ho tolik, aby mi vznikla hustá pasta.

Ještě k těm teplotám, kolem 50-60°C chytá barva do studených odstínů, 70-90°C spíše do červena.

No a když mám barvu připravenou, tak si dám vlasy do skřipce a nasadím rukavice. Vlasy vyndavám postupně po patrech a barvím je. Vždy si naberu barvu do rukavic a stahuji ji po jednotlivých pramenech. Dělá se mi to mnohem lépe, než štětkou.

Nakonec si nasadím čepici a barvu nechám působit většinou tak 4-5 hodin,aby vlasy krásně zregenerovaly a byly pěkně obarvené.

Po 5 hodinách si už jen vlasy umyji šamponem bez silikonua nechám je přirozeně uschnout. Silikon narušuje hennu, takže je lepší přejít právě na bezsilikonové produkty na vlasy.

Výdrž barvy úplně nedokážu určit, jelikož se mi henna vymývá postupně a to je další výhoda. Nemáte odrost, jako z chemických barev.

Co říkáte na výsledek? Já bych řekla, že tam je rozdíl hezky vidět.

Barvení hennou zdar!

Ať se vám v novém roce daří, jste zdrávi a štěstí vás doprovází!

Mějte se krásně

Baruš :*

630 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page