top of page
  • Baruš

Moje aktuální péče o problematickou pleť


Krásný den, tento článek se chystám napsat už delší dobu, ale stále jsem se k němu nějak nemohla dokopat.

Konečně jsem si tedy udělala čas a vrhla se na něj. Velmi ráda čtu články na téma péče o pleť, protože z nich zjistíte mnoho užitečných informací, rad a triků, které vám mohou s péčí o Vaší pleť velmi pomoci. Pokud jste na mém blogu pravidelným čtenářem, tak už víte, že trochu bojuji s problematickou pletí. V létě jsem si myslela, že se mi už konečně začala lepšit, ale s příchodem podzimu se opět velmi zhoršila. To by bylo na úvod vše, co mi leželo na srdci a chtěla jsem Vám sdělit. :)

Konečně se dostáváme k tomu hlavnímu.

Moji péči o pleť mám rozdělenou do 3 částí nebo bloků. Ráno, večer a zvláštní péče. Zní to podivně, ale za chvilku to objasním.

Ráno

Poté co vstanu mířím do koupelny, kde si omyji pleť micelárním gelem s okourkou a mátou od ZIAJI horkou vodou. Horkou vodou z toho důvodu, že mi přijde, že se má pleť tak nejlépe vyčistí od vzniklých nečistot a mastnoty po dlouhé noci. Gel je krásně jemný, nepálí ani nedráždí a je krásně větrový, takže pleť po ránu hezky osvěží. Poté pleť oplachuji ledovou vodu a snažím se ji jakoby vtiskávat do pleti, hlavně do oblasti očí. Pleť je po ránu opuchlá a oteklá, takže studená voda ji skvěle osvěží a probudí. Pokud mám více času, tak si namáčím dva vatové tamponky do ledové vody a na pár minut je přiložím na oči. Tohle je po ránu neskutečně příjemná věc.

Jako další krok používám na mou pleť koloidní stříbro nebo březovou vodu, podle toho, jak se mi zrovna chce. Jelikož březovou vodu skladuji v lednici, tak volím častěji ji, protože je krásně ledová a opět pleť hezky osvěží.

Vodu dám klasicky na tamponek a otřu s ní obličej, krk a dekolt.

Láhev s tmavým sklem, ve které uchovávám koloidní stříbro

Následuje pleťový krém. Opět mám více variant. Pokud chci pleť více zmatnit a osvěžit používám póry zjemňující hydratační fluid s bio mátou a kys, salicilovou od Lavery. Tuhle variantu volím hlavně pokud chci, aby mi make-up vydržel delší dobu. Přijde mi, že tenhle krém je super základ pod make-up.

Pokud potřebuji větší hydrataci a projasnění sahám po lehkém matujícím krému s levandulí a vřídelní solí od Manufaktury. Krém má opět lehce chladivý efekt, dělá krásně jemnou pleť a zmatní ji. Velice se mi zamlouvá i složení u tohoto krému, kromě levandule a vřidelní soli obsahuje: jojobový a mandlový olej, výtažky z břečťanu, řeřichy, citronu, šalvěje,lopuchu a mořských řas.

Nově teď testuji vzoreček denního pleťového krému s pivovarskými kvasnicemi opět od Manufaktury. O pivovarských kvasnicích je všeobecně známo, že pivovarské kvasnice jsou velmi bohaté na vit B, který je velice dobrý na léčbu akné. Jednu dobu jsem jako doplněk stravy pravidelně brala pivovarské kvasnice a pleť byla mnohem lepší.

Krém má nádhernou lehkou hořko sladkou vůni, je velice jemný, ale trochu více mastný, takže jako základ pod make-up není úplně dobrý. Používám ho spíše ve dnech, kdy se nelíčím.

Na okolí očí aplikuji hydratační krém s hrozny, bílým čajem a kys. hyaluronovou od Alterry.

Tím končí ranní péče, pak už se jen nalíčím a je to.

Večer

Nejprve se důkladně odlíčím a poté sahám po čistícím gelu pro pleť se sklony k nedokonalostem od Mixy. Tenhle gel používám už velmi dlouho, mám už snad 10 balení. Jsem s ním totiž naprosto spokojená. Pleť krásně doodlíčí, nepálí a pleť nedráždí.

Poté pleť ještě dočistím zklidňující a hydratační pleťovou vodou s lavandulí a vřidelní od Manufaktury. Tuto vodou používám celkem krátce, ale už teď vím, že se stane mou stálicí. Má příjemnou lehce levandulovou vůni, nepálí ani nepůsobí začervenání. Dodává pleti vláhu a zklidňuje ji.

Pokud mám větší výskyt pupínků, aplikuji na ně pár kapek levandulového oleje, který je krásně vysuší a dezinfikuje.

Dalším důležitým krokem je hydratace, zde mám opět dvě varianty. První je ochranný balzám s medem a rakytníkem taktéž od Manufaktury. Nedávno jsem totiž zjistila, že i rakytník je vhodný při léčbě akné, takže jsem sáhla právě po tomto balzámu.

Druhou variantou je další vzoreček, který právě testuji a mohu ho vřele doporučit. Je to výživná pleťová maska s pivovarskými kvasnicemi a bambuckým máslem od Manu. Masky od manufaktury se používají, jako normální krémy, ale jsou hutnější a výživnější. Po téhle masce/krému je pleť krásně vláčná a napohled vyživená. Má krásnou hořko sladkou vůni, jako pivní denní krém.

Na oční okolí používám opět stejný oční krém, jako ráno. Poslední měsíc aplikuji na obočí a řasy ricinový olej, který podporuje růst, zahuštění a obnovení.

Zvláštní péče

Jako zvláštní péči používám různé masky, peelingy nebo sérum. O maskách bych chtěla napsat samostatný článek, takže se o nich zmíním pouze okrajově.

Masky a peelingy si dělám, tak 2-3x do týdne. Záleží na náladě, času a pleti. Pokud ji mám podrážděnou s velkým výskytem nedokonalostí peelingy nedělám a nedoporučuji je. Vypozorovala jsem, že se mi po nich pleť horší a pupínky se roznáší.

Masky si dělám podle času.

Jako peeling používím Antakne pleťový peeling s tea tree olejem a mentolem od Bione Cosmetics. Je velice jemný, krásně osvěžuje a hojí nedokonalosti.

U masek mám opět více variant. První variantou je samovýroba na internetu či youtube najdete mnoho návodů na výrobu masek na problematickou pleť, takže si nějakou vyberu a zkusím ji. O těchto homemade maskách jsem již psala samostatný článek, takže pokud budete mít chuť a čas můžete se mrknout.

Druhou variantou je bahno z mrtvého moře od Manufaktury. Má skvělé regenerační účinky díky vysokému obsahu minerálů a stopových prvků. Bahno rozehřeji nad vodní lázní a aplikuji jej na 15 minut na pleť.

Dále používám masku z francouzského zeleného jílu od Saloosu. Nebo tužebníkovou čistící masku od Nobilis Tilia. Obě tyto masky jsou velice příjemné a pokud je užívám pravidelně, tak se mi pleť vždy o něco zlepší.

Poslední variantou je černá slupovací maska s aktivním uhlí, kys. salicilovou a zinkem od Balei. Stojí pár korun a je suprová, krásně vytahuje černé tečky a do hloubky čistí póry. Za tu cenu opravdu doporučuji vyzkoušet.

Občas mám chuť pleť pořádně hydratovat a projasnit, na to používám masku od Skindulgence BioCell Mask.

A to je pro dnešní článek asi vše, myslím že produktů jsem v tomto článku zmínila až až, takže si z toho snad něco vyberete a vyzkoušíte. V jednom článku jsem se zmiňovala, že bych chtěla pomalu přecházet na přírodní kosmetiku a myslím, že jsem konečně na správné cestě.

Na pleť jsem toho vyzkoušela už opravdu hodně a celkově jsem ji dávala vždy moc zabrat, takže doufám, že ji touto přírodní cestou dopřeji dostatek minerálů a dalších cenných látek, aby měla trochu možnost se opět dát do pořádku.

Mějte se krásně

Baruš :*

141 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page