top of page
  • Baruš

Vlasy,nehty, pleť


Určitě máte ve svém okolí ženu, která má nádhernou, dlouhou hustou hřívu. Kolikrát jste si posteskly, že také nemáte takové krásné vlasy? Jak je to nespravedlivé že? Kde jsem sakra byla, když se takové vlasy rozdávaly? Tuto otázku si kladu velmi často, to mi věřte.

Od mala mám jemné vlasy, které mají sklon k třepení a usychání konečků. Nijak rychle mi taky nerostou. Když už mám konečně vytouženou délku, konečky jsou tak suché, že se stále cuchají, na což nemám nervy, tak je raději ostříhám. Neostříhám pouze pár centimetrů, jsem na ně naštvaná, tak je vezmu rovnou o polovinu. Poté začíná koloběh na novo. Nadávám si, proč jsem se ostříhala, když to tak hrozné nebylo. Teď vypadám příšerně a můžu nosit tak akorát culík. To jsem celá já. Zapřísahám se, že budu chodit pravidelně na zastřihávání konečků a že tentokrát budu mít taky krásně dlouhé nezničené vlasy. Jak myslíte, že to dopadne? S vlasy jsem prostě nepoučitelná. Abych tedy urychlila růst vlasů na nějakou pro mne normální délku, vypomáhám si pár doplňky stravy a vlasovými přípravky, o které se s vámi teď podělím.

Vyzkoušela jsem toho už hodně. A když píši hodně, tak je to opravdu hodně hodně moc. Myslím, že po tomhle článku, si o mně hodně z vás bude myslet, že jsem nějaký feťák, či závislák na prášcích. Mohu vás ujistit, tak závislá nejsem. No možná malinko jsem.

Za doplňky stravy, jsem schopna utratit hodně. Pokud jde o bylinkové čaje, tak se ani nedopočítám. Zkrátka, na své zdraví jsem trochu pacient. Zpět k hlavní myšlence. Nejvíce mi vždy pomohly ty nejlevnější varianty. Některé ani nemusíte kupovat. Pokud máte zahradu, určitě vám tam zrovna jedna taková rostlinka vesele roste. O kopřivě se říká, že je to královna léčivých bylin. A já nemohu nesouhlasit. Kopřiva má příznivé účinky snad na všechno. Jelikož je dnešní článek o vlasech, nehtech a pleti, budeme se bavit jen o účincích na tyto kožní deriváty. Pokud si čtete složení vlasových přípravků, v naprosté většině je v nich obsažena kopřiva.

Kopřiva a vlasy

  1. Zamezení vypadávání vlasů

  2. Nastartuje růst nových vlasů

  3. Zamezení vzniku lupů

  4. Omezuje maštění vlasů

Pokud nechcete utrácet za kopřivovou vodu z obchodu. Můžete si udělat v pohodlí vašeho domova vždy čerstvý odvar. Pokud máte po ruce čerstvé kopřivy, stačí vzít hrst kopřiv a zalít je 400 ml vroucí vody. Kopřivy nechte po 10 minut zakryté, aby se z nich krásně vylouhovaly všechny účinné látky. Po vylouhování je stačí slít a až vychladnou, můžete si s tímto odvarem pouze po umyti vlasů přelít hlavu, nebo si můžete udělat zábal. Zábal můžete mít na hlavě, jak dlouho vám to bude příjemné. Pokud zrovna po ruce čerstvé kopřivy nemáte, stačí si pořídit sušenou nať. V tomto případě přelijte dvě čajové lžičky 400 ml vody. Po pravidelném užívání se přestanou dělat lupy, vlasy se méně mastí a řidší vlasy zhoustnou.

Pro občasné lenochy jako jsem já, je tu také alternativa. A to v podobě kopřivové vody od značky ALPA. Stojí pár kaček a je velmi účinná. Krásně voní a dělá vlasy zdravější. Má špičatý aplikátor, kterým krásně zajedete ke kořínkům. V malém množství tuto vodu aplikuji a masíruji ke kořínkům každý den. U této vody mám vyzkoušené, že při dlouhodobém užívání se vlasy přestanou tolik mastit, zhoustnou a rostou mnohem rychleji.

Dalšími skvělými přípravky na vlasy, jsou vlasové aktivátory. Na trhu jich je opravdu velké množství. V minulosti jsem vyzkoušela BIOHAR, který mi velmi vyhovoval a dokonce jsem si všimla viditelných výsledků, již po pár dnech. Vlasy byly pevnější a zhoustly. Poslední dobou jsem si oblíbila REGHAAR. Je to také vlasový aktivátor, který je proti vypadávání vlasů a tvorbě lupů a na růst nových vlasů. Tento přípravek má také praktický aplikátor, kterým se dostane všude. Složení: vitamín E, B5, biotin, výtažek z kopřivy dvoudomé a lopuchu obecného. Pokud bojujete s mastnými vlasy, doporučuji používat lopuchovou a březovou vodu.

Kopřiva a pleť

Kopřiva také výborně čistí celý organismus a krev. Proto je vhodná také při léčbě akné. Pokud máte problémy s akné je důležité kopřivu používat, jak vnitřně, tak zevně. Nejúčinnější je 14 denní detox. Poté měsíc pauza a opět opakovat. Při tomto detoxu piji odvar, který používám i na vlasy. 2 čajové lžičky přelít 400 ml vroucí vody a vylouhovat. Tento odvar piji 2x denně ráno a večer a stejným odvarem si čistím pleť, také ráno a večer. Stačí do něj namočit vatový tamponek a vyčistit si s ním pleť. Na začátku detoxu se vám může pleť rapidně zhoršit, protože se vaše tělo začne zbavovat nečistot. Pokud to překonáte a s detoxem vytrváte, vaše tělo vám poděkuje.

Kyselina listová B9, Zinek a Biotin

Tyto tři doplňky stravy jsou pro mne asi největší stálice. Nejen, že po nich rostou rychle vlasy, dokonce se mi po nich vždy neskutečně zlepší pleť a nehty. Vlasy a nehty mi po těchto doplňkách stravy rostou, jako z vody. Nevýhoda je, že po nich rostou velice rychle i chlupy. :D

Biotin i zinek přispívají k růstu vlasů, nehtů a ke krásné pokožce. Opravdu na ně nedám dopustit. Od každého beru vždy dvě tabletky denně 15 dní. Poté mám měsíc dva pauzu, aby si na ně tělo nevypěstovalo imunitu a abych odlehčila ledvinám, protože při dlouhodobém užívání může docházet ke tvorbě ledvinových kamenů.

Doufám, že některé ze zmíněných přípravků vyzkoušíte a dáte mi vědět, jestli vám nějak pomohly. Pokud máte zkušenosti i s jinými přípravky, které vám pomáhají, budu velmi ráda, když mi je napíšete.

Mějte se krásně

Baruš :*

15 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page