top of page
  • Baruš

Problematická pleť I


Ahoj Krásky, dnešní článek budě věnovaný problematické pleti se sklonem k akné. Vše co vám v tomto článku píši jsou mé postřehy, které mi pomohly a pomáhají do teď s léčbou mé problematické pleti. Vím, že léčba akné a problematické pleti, je běh na dlouhou trať, proto vám chci tímto článkem pomoci a možná dokonce některým i zkrátit léčbu akné. Samozřejmě, že při léčbě akné hraje i velkou roli strava, ale z mé zkušenosti vím, že mohou pomoci i některé produkty. Nikdy jsem nevěřila, že pozitivní myšlení či to, že se budu mít ráda mi nějak může pomoci v léčbě. Po vlastních zkušenostech mohu říci, že je to určitě jeden z klíčů k úspěchu. Vždycky jsem s pupínky bojovala a vždy se mi to tím akorát zhoršilo. Jednou mi mamka řekla, abych s tím přestala bojovat a přijala to s láskou, měla pravdu. Všem vám přeji pevnou vůli. Mějte samy sebe rády. Tohle je pro úvod vše.

Já a má problematická pleť

S problematickou pletí se sklonem k akné se potýkám od 16 let. Má pleť byla do té doby naprosto v pořádku, měla jsem jí, jako dětskou prdelku. Myslím, že to bylo i sportem, kterému jsem se na vrcholové úrovni do té doby věnovala. Měla jsem velmi těžké tréninky, při kterých jsem hodně vypotila a všechny nečistoty a toxiny, šly tak pletí ven. Poté, co jsem s atletikou skončila, se pleť začala zhoršovat. Hormonální hladiny se začaly měnit. Začala jsem konečně dospívat. Sportem jsem měla dospívání trochu více posunuté, než ostatní dívky. Všichni mi říkali, jak je to naprosto normální, že se pleť při dospívání mění, že je to právě způsobeno hormonální nerovnováhou, ale vysvětlete puberťačce, která se chce líbit, že je to naprosto normální průběh dospívání. Z bez problematické pleti se rázem stala mastná pleť s pupínky a černými tečkami. Pupínky jsem měla nejen na obličeji, ale i hodně na zádech a občas na dekoltu. Byla jsem z toho vyřízená. Přestala jsem se na sebe dívat do zrcadla,přišla jsem si odpudivá. Pupínky jsem pořád nípala i když jsem věděla, že si tím zanáším do pleti nečistoty. To jsem celá já, paličatá holka.

Ze začátku jsem péči o pleť nějak výrazně neřešila. Koupila jsem si nějaký levný korektor a make up, nejspíš od značky Essence. Odstín byl samozřejmě úplně jiný, než jsem měla, ale to jsem neřešila. Hlavně, že mi to pupínky zamaskovalo a já se mohla cítit alespoň o něco lépe. Jenže to problém moc neřešilo, akorát se mi to ještě o něco zhoršilo. Pleť jsem měla stále mastnou, takže ani korektor a make up na pleti nevypadal vábně. Kromě špatného odstínu jsem se na víc leskla, jako disco koule. "Co s tím", řekla jsem si? Od kamarádky jsem dostala kontakt na dermatoložku z Prahy. Ta mi předepsala Zineryt, což je alkoholový roztok se zinkem a antibiotiky. Pupínky po něm mizely rychlostí světla. Roztok je vysušil a pupínky se následně vylouply. Bohužel mi po něm zůstávaly na pleti červené spálené fleky, které vůbec nemizely a některé jizvičky mi po něm zůstaly do teď. Druhý produkt, který mi dermatoložka předepsala, byla mast Differine, opět veliký dryák. Na pleti mi po něm také zůstávaly spálené fleky. Při používání těchto produktů jsem nesměla chodit na Slunce, takže v létě naprosto k ničemu.

Na odličováni mi doporučila micelární vodu od značky Bioderma, konkrétně z řady Sébium H2O na mastnou a aknózní pleť. Tato micelární voda, byla skvělá, ale žádné zázraky na pleti nedělala. Pleť po ní byla sice hezky vyčištěná a matná, ale na odlíčení jsem musela používat velké množství. Z této řady jsem od dermatoložky ještě dostala vzoreček krému na akné Sébium Global. Krém byl příjemný, pleť se mi po něm mastila méně. Bohužel jsem u této značky moc dlouho nezůstala z důvodu vyšší ceny. Ještě jsem dostala vzoreček krému La Roche-Posay Effaclar. Tento krém byl skvělý. Pupínky mi po něm opravdu mizely, ale od koupě většího balení mě odradila opět vyšší cena.

Začala jsem tedy pátrat po levnějších variantách dostupných v drogériích. Jednou jsem v drogérii Rossmann narazila na značku Himalaya. Ihned jsem si na zkoušku od této značky pořídila Himalaya Herbals Nimbovou čistící pěnu. Pleť krásně vyčistila od nečistot, byla velice příjemná, na pleti nepálila a zanechávala matný efekt. K této čistící pěně jsem si ještě pořídila Himalaya Multipurpose cream. Tento krém jsem nanášela pouze na noc, protože na pleti zvláštně lepil a zanechával bílý film. Pleť ale zklidňoval a pupínky se po něm ztrácely. K oběma produktům se ráda vracím, protože jsou i cenově velice dostupné. Další produkty, které jsem na pleť zkusila byly od značky Mixa. Vyzkoušela jsem od ní čistící pleťový gel bez obsahu mýdla, čistící pleťovou vodu bez alkoholu a 24h zklidňující hydratační krém. Tahle značka je za velice příznivou cenu a na problematickou a citlivou pleť skvělá. Pleť se mi vždy při používání těchto produktů lepšila. Ráda se k ní vracím.

Po pár měsících jsem zkusila opět něco nového. Narazila jsem na produkty Aknelot od české značky Hellada. Vyzkoušela jsem od nich pleťovou vodu pro hluboké čištění, čistící pleťovou vodu pro citlivou pleť, pleťový roll-on lotion (SOS na pupínky) a regulační pleťový krém. Tahle značka je má stálice, plní to co má a je opravdu levná.

Produkty jsem hodně střídala, ale mám tu pro vás mé svaté grály, které používám do teď.

Svaté grály

Odličování-

Čistící odličovací pleťové mléko s Aloe vera a Panthenolem od značky Bione Cosmetics. Skvěle odličuje, nedráždí pokožku a je levné. Mohu jen doporučit.

Alverde dvoufázový odličovač s pečujícími oleji. Používám ho pouze na odličování očí, protože nemám ráda mastný film, který po odlíčení zanechává na pleti, ale na odlíčení očí je můj oblíbenec.

Dermacol Acneclear odličovací čistící gel s Tea tree pro problematickou pleť. Skvělý odličovací gel za pár korun. Vřele doporučuji.

Mixa čistící pleťový gel bez obsahu mýdla,Jak jsem zmínila tuhle značku miluji. Tenhle gel je můj nejoblíbenější.

Isana young mycí krém na akné. Stojí pár kaček, odličuje skvělě a pleť je po něm zklidněná a zmatněná.

Pleťové vody-

Koloidní stříbro-Tenhle produkt mi s problematickou pomohl asi nejvíce. Používám ho vnitřně na čistící kůry a na dočištění pleti. Je skvělé, protože je antbakteriální. Dá se používat i jako přírodní antibiotikum. O tomto plánují napsat samostatný článek.

Solutio Jarisch Herbacos (Jarišův roztok/ voda)- Tento produkt jsem objevila teprve nedávno díky mé oblíbené Youtuberce Beuty by Katty. Dá se sehnat v lékárně za pár korun. Vyrábí se ve dvou verzích s parabeny a bez. Verze bez parabenů je o něco dražší. Po nanesení není pleť vysušená, je naopak hydratovaná. Po nanesení není na pleti cítit nepříjemné pnutí, jako po jiných pleťových vodách.

Březová voda- na pleť nanáším ráno a vačer. Na pupínky je tahle voda naprostý zázrak.

Krémy

Miraclean Regenerační zinková emulze- Tenhle produkt je na pupínky a na akné taktéž zázrak. Během pár dnů mi odstranil pupínky ze zad, ale i z dekoltu. Stojí kolem 100,- Kč Vřele ho mohu doporučit.

Lavera póry zjemňujíci hydratační fluid s bio mátou a zinkem. Krém, který používám každý den. Má jemně zelenou barvu, takže trochu neutralizuje začervenání na pleti. Pleť mi po nanesení vydrží dlouho zmatněná a příjemně hydratovaná.

Minerály- Zinek 15 mg. Používám v období, kdy mám zhoršenou pleť. Pleť se po pár dnech užívání viditelně zlepší. Další výhodou je i růst vlasů a nehtů.

Bohužel fotky z doby mé nejhorší pleti nemám, tak sem přidávám alespoň foto, jak vypadá má pleť aktuálně.

Tohle je ode mne pro dnešní článek vše. Až při psaní tohoto článku jsem si uvědomila, kolik produktů jsem na pleť vyzkoušela, jaký záhul má pleť dostala a i to, že na problematickou pleť se dají sehnat i levné produkty, které pomohou při léčbě problematické pleti. Doufám, že vám dnešní článek bude přínosem a pomůže vám, pří léčbě a ošetřování problematické pleti. Budu moc ráda, když mi budete psát vaše zkušenosti a produkty, které vám pomohly či pomáhají. Ráda si vaše příběhy a komentáře přečtu.

Mějte se krásně!

Baruš

23 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page