top of page
  • Baruš

Domácí pleťové masky


Konečně nám končí letošní tuhá zima a přichází krásné jaro. V tomto období však většina z nás žen provádí jarní úklid svých příbytků nebo alespoň pokojíčků. Co si takhle vzít pár minut jen pro sebe a trochu si odpočinout? A při odpočinku můžeme udělat také něco pro naší pleť, která působí po zimě unaveným a vyčerpaným dojmem.

V dnešním článku vám přináším několik návodů na výrobu domácích pleťových masek pro různé typy pleti. Příprava masek je velice jednoduchá, rychlá a nenáročná na ingredience. Může si je vyrobit určitě každá z nás v pohodlí svého domova.

Před aplikací by měla být pleť důkladně vyčištěná. Pro čištění použijeme postup, na který jsme zvyklé. Pleť by měla být také dobře prohřátá z toho důvodu, aby byly póry otevřené a maska tak mohla proniknout i do hloubky. K tomu je nejlepší si pleť 5 minut napařit nad hrncem s horkou vodou nebo masku nanést třeba po koupeli.

Masku můžeme na pleť aplikovat štětcem, dlaněmi či aplikační rukavicí. Snažíme se nanést tenkou stejnoměrnou vrstvu a vyhneme se oblasti kolem očí a rtů. Po nanesení necháme masku na pleti působit 10-15 minut, pak smyjeme vlažnou vodou, obličej osušíme  a nakonec ošetříme lehkým pleťovým krémem. 

1. Mastná a nečistá pleť

3 polévkové lžíce namletých vloček

1 bílek

šťáva z půlky citronu

Masku jsem nanesla štětcem, protože byla trochu řidší. Vhodné je masku nechat před nanesením chvíli odležet, aby vločky dostatečně nabobtnaly a maska tak nebyla tolik řídká. Po nanesení mě pleť trochu pálila. Mám problematickou a citlivou pleť, takže pro ni byl citron asi trochu moc. Celkově mi maska moc nevyhovovala, ale věřím, že některé z vás poslouží dobře. 

2. Maska pro smíšenou pleť 

2 polevkové lžíce polotučného či plnotučného tvarohu

1 polévková lžíce medu 

Tato maska byla konzistenčně už o něčem jiném. Byla tužší a nanášela se mnohem snáze, než maska předešlá. Na pleti byla velice příjemná. Masku jsem nechala působit 10 minut a poté jsem ji důkladně smyla. Pleť byla hebká, rozjasněná a hydratovaná. 

3. Rozjasňující maska 

1 bílek

3 lžíce medu

Nanášení této masky bylo docela vyhovující. Maska měla medovou konzistenci, což se dalo očekávat. Nicméně na pleti dost stékala. Masku jsem nanášela na večer před spaním. Po nanesení vypadala pleť opravdu projasněná a vyživená. Bohužel druhý den ráno tomu bylo jinak. Na čele se mi objevilo několik pupínků, nejspíš reakce na med. Doporučuji tedy nejdříve zkusit masku na menší část obličeje, abyste se tak vyhnuly případné alergické reakci. 

4. Čistící maska na problematickou pleť z živočišného uhlí

2 tablety živočišného uhlí

pár kapek vody

Aplikace této masky je asi nejhorší. Musíte přidat vody opravdu jen trochu, aby nebyla maska příliš řídká. Po nanesení  mi na obličeji maska po chvíli uschla. Mytí masky je horor. Obličej musíte umývat dlouho a i tak zůstane začernalý. Po umytí jsem měla pleť hodně vysušenou. Pupínky na mé problematické pleti se zdály být trochu vysušenější a černé tečky se trochu ztratily. 

Závěrem ještě přidávám pár fotek sněženek z naší jarní zahrádky. Jaro bez sněženek si snad ani nedovedu představit. 

Mějte se krásně 

Baruš <3

16 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Lupy

Akné

bottom of page